|
|
|
|
|
ПОЛОЖЕННЯ ПРО ПОРЯДОК ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ ОПЛАЧУВАНИХ ГРОМАДСЬКИХ РОБІТ (Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27 квітня 1998 р. N 578) Загальна частина 1. Оплачувані громадські роботи - це загальнодоступні види тимчасової трудової діяльності громадян, що не потребують спеці- альної кваліфікації і виконуються на договірній основі. Оплачувані громадські роботи повинні мати суспільно корисну спрямованість і сприяти соціальному розвитку регіону. 2. Оплачувані громадські роботи організовуються з метою на- дання тимчасової роботи громадянам: а) які втратили роботу і заробіток, у першу чергу безробіт- ним, а також молоді у період до призову на військову службу, ви- пускникам загальноосвітніх шкіл до направлення їх центром зайня- тості на професійну підготовку, учнівській та студентській моло- ді у вільний від навчання час; б) які проходять перенавчання за направленням державної служби зайнятості у вільний від навчання час; в) зайнятим трудовою діяльністю, які виявили бажання працю- вати у вільний від основної роботи час; г) передпенсійного віку, пенсіонерам, інвалідам. 3. Участь у оплачуваних громадських роботах категорій грома- дян, зазначених у підпунктах "а", "б" пункту 2 цього Положення, не вважається роботою за сумісництвом. 4. Види робіт, які можуть застосовуватися під час організа- ції оплачуваних громадських робіт: а) благоустрій та озеленення територій населених пунктів, зон відпочинку і туризму; б) підсобні та ремонтні роботи на будівництві житла, об'єк- тів соціальної сфери (дитячих дошкільних закладів, спортивних майданчиків, закладів культури і охорони здоров'я, будинків для осіб похилого віку та інвалідів, інших об'єктів); в) будівництво шляхів, водопровідних, каналізаційних, газо- вих, залізничних, портових та інших транспортних споруд; г) землевпорядні та меліоративні роботи; д) виконання сільськогосподарських робіт (під час весняно- польових робіт, збирання врожаю, сінокосіння); е) окремі види робіт на овочевих базах (перебирання овочів, розфасування їх та інші); є) виконання вантажно-розвантажувальних робіт на залізницях тощо; ж) догляд за особами похилого віку та інвалідами, а також догляд за хворими в закладах охорони здоров'я; відбудова істори- ко-архітектурних пам'яток, заповідників, виконання робіт з метою забезпечення діяльності підприємств соціальної інфраструктури міста чи села; з) збирання та заготівля лікарських рослин і ягід; і) інші доступні види трудової діяльності. 5. Для організації оплачуваних громадських робіт можна вико- ристовувати на договірній основі тимчасову роботу на підприєм- стві, в установі, організації (далі - підприємство) на строк до 2-х місяців. 6. Не можуть використовуватися під оплачувані громадські ро- боти вакантні робочі місця. 7. Оплачувані громадські роботи є підходящою роботою для осіб, які вперше шукають роботу і не мають професії (спеціальнос- ті). Порядок організації оплачуваних громадських робіт 8. Оплачувані громадські роботи організовують місцеві дер- жавні адміністрації за участю державної служби зайнятості для за- безпечення тимчасової зайнятості населення, передусім осіб, заре- єстрованих як безробітні, на підприємствах комунальної власності і за договорами - на інших підприємствах. 9. Для проведення оплачуваних громадських робіт місцеві дер- жавні адміністрації, виконавчі органи відповідних рад створюють на підвідомчих підприємствах за рахунок коштів місцевого бюджету спеціальні додаткові робочі місця, в тому числі з гнучкими форма- ми зайнятості, а також визначають умови та порядок створення та- ких робочих місць на інших підприємствах незалежно від форм влас- ності і господарювання. 10. На основі аналізу ринку праці та вивчення можливостей організації оплачуваних громадських робіт місцеві центри зайня- тості подають пропозиції місцевим органам виконавчої влади щодо організації оплачуваних громадських робіт (додатки 1, 2). 11. Місцеві органи виконавчої влади приймають рішення про організацію оплачуваних громадських робіт на підприємствах кому- нальної власності, визначають види оплачуваних громадських робіт та їх обсяги, і доводять їх до підприємств. Відповідно до прийнятого рішення центри зайнятості уклада- ють договори з підприємствами комунальної власності. 12. Центри зайнятості безпосередньо можуть укладати догово- ри про організацію оплачуваних громадських робіт з підприємства- ми усіх форм власності. 13. Направлення державною службою зайнятості громадян на оп- лачувані громадські роботи здійснюються у встановленому порядку на підставі укладених договорів (додаток 3). 14. З громадянами, які бажають брати участь у оплачуваних громадських роботах, підприємства укладають строкові трудові до- говори (додаток 4) з правом їх продовження за погодженням сторін до вирішення питання про їх працевлаштування на підходящу робо- ту. 15. Громадянам, зайнятим на оплачуваних громадських робо- тах, тривалість робочого часу встановлюється відповідно до зако- нодавства про працю України. До оплачуваного робочого часу безробітного, зайнятого на оп- лачуваних громадських роботах, додається 2 години на тиждень, призначені для пошуку підходящої роботи, та відвідування центру зайнятості. За бажанням громадян може проводитися підсумований облік ро- бочого часу безробітного, використовуватися гнучкі форми органі- зації робочого дня і робочого тижня, а також запроваджуватися скорочений режим роботи з оплатою праці пропорційно відпрацьова- ному часу. 16. Служба зайнятості, підприємство, робітник можуть розір- вати договір у разі, коли однією із сторін не виконуються вста- новлені договором умови. Спірні питання вирішуються у встановле- ному законодавством порядку. Порядок фінансування оплачуваних громадських робіт 17. Фінансування оплачуваних громадських робіт проводиться за рахунок коштів місцевих бюджетів, коштів державного фонду сприяння зайнятості населення (в частині організації таких робіт для безробітних) та коштів підприємств, для яких ці роботи вико- нуються. 18. Залучення коштів державного фонду сприяння зайнятості населення для фінансування оплачуваних громадських робіт здійсню- ється відповідно до територіальних програм зайнятості і цього По- ложення. 19. Кошти державного фонду сприяння зайнятості населення мо- жуть бути використані на придбання інвентаря та спецодягу, на транспортні засоби для перевезення громадян та оплату проїзду на підставі представлених документів (за умови, що такі роботи про- водять у іншій місцевості), а також на оплату проживання в гурто- житку (у разі потреби). 20. Для фінансування оплачуваних громадських робіт для уч- нів загальноосвітніх шкіл, ПТУ, студентської молоді у вільний від навчання час та під час канікул створюються спеціальні фонди за рахунок коштів місцевих бюджетів, підприємств та державного фонду сприяння зайнятості населення на паритетних засадах. Оплата праці та соціальні гарантії для громадян, зайнятих на оплачуваних громадських роботах 21. Оплата праці осіб, зайнятих на оплачуваних громадських роботах, здійснюється за рахунок коштів місцевих бюджетів та під- приємств за фактично виконану роботу і не може бути меншою міні- мального розміру заробітної плати, встановленої законодавством, за умови якісного виконання норм праці. Підприємства можуть вста- новлювати відповідні доплати до заробітної плати згідно з законо- давством. 22. Для безробітних, у яких закінчився строк виплати допомо- ги по безробіттю, оплата праці або доплата до мінімальної заро- бітної плати може фінансуватися за рахунок державного фонду спри- яння зайнятості населення за умови відсутності коштів у підприєм- ства на момент сплати заробітної плати, що підтверджується відпо- відною довідкою банку. 23. На осіб, зайнятих на оплачуваних громадських роботах, поширюються соціальні гарантії, включаючи право на пенсійне за- безпечення, виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності. 24. Період участі у оплачуваних громадських роботах зарахо- вується до загального трудового та безперервного трудового ста- жу. За безробітними громадянами в період участі у оплачуваних громадських роботах зберігається виплата допомоги по безробіттю. |